teisipäev, 25. september 2012

5 päev Bangkokis

Magasime niikaua kui und jätkus. Hommikusööki läksime otsima alles pärast keskpäeva. Üsna lähedal asuvas tänavakohvikus sõime omletti singiga. Saime peale kohvi  joogiks ka elu parimat apelsini toormahla, see viis lausa keele alla. Apelsine müügil nägime ainult Hiinalinnas, siin tänavatel sellist kraami pole näinud.  Ka täna säras päike taevakohal ja kuumus oli tappev. Tänane teekond plaanis viia meid ühte ilusasse parki. Lumpini Parki. Sinna sõitsime taksoga kuna teekond oli kokku kuskil 7 km. Sõit läks maksma alla 100 bahti, aga jätsime veidi tippi juhile, et ta vaevus nii pikale teekonnale minna meiega läbi ummikutes linna. See sõit viis meid linnaossa, mis oli oma olemuselt hoopis erinev meie elukohast. See andis suurlinna mõõdu julgelt välja.
Bangkoki kesklinna kant
Meeletud suured pilvelõhkujad kõrgumas taeva all. Tänavad puhtad ja avarad. Kärudel turge liikus üle poole vähem ja tänavamüügilette üldse vähe. Nagu päris linn ikka. Park oli suur ja ilus. Seal kohalikud tegid trenni. Kes jooksis, kes võimles, kes toitis vees elavaid kilpkonni.  Paarikesed istusid piknikutekkidel keset rohelist ala. Veepeal liikusid vesirattad ja purskasid kaevaud. Kummalist sorti kured lendlesid veekohal või kõndisid oma nõtke sammu ja erkroheliste varvastega mööda kaldaäärt. Nende keha kattis lumivalge õrn sulestik. Aegajalt kohtas veeääres või murul peaaegu kahe meetri pikkuseid sisalikulaadseid olendeid, keda oleme kohanud ka linnas kanalite äärtes. Nende liikumine on hästi aeglane ja raske, mistõttu  nad ohtlikuna ei näi, kuid nende usskilpkonnkrokodillsisalikulik välimus ajab suu ammuli küll ja tundub uskumatu, et nad seal nii loogiliselt elavad.
Water monitor lizard
Uurisime, et nende nimetus on veevaraan ja tegelikult võivad nad olla kuni 3 m pikkused ja saaki rünnates väga ohtlikud ja äkilised, kuigi pargis ja linnas liiguvad nad vabalt lähedal ka väikelastele ja  keegi ei tõsta kulmugi. Nad kuuluvad sisalike perekonda. Rohkelt oli seal ka kõrgeid , jämedate tüvedega palmipuid ja kauneid lillepeenraid. Vees ujus nii kummalise välimusega kalu kui ka kilpkonni, mis taaskord meie silmad ikka suureks ajas. Põnevus missugune. Pargi äärtes valvasid mundrites mehed korda. Inimesed olid siinkandis kuidagi teistmoodi. Tundusid haritumad ja korrektsemad, elustiililt teistmoodi kui meie hotelli asukohas nö vanalinnas. Turiste me põhimõtteliselt ei kohanudki. Ühel sillal kohtasime ühte inglasest härrat, kes koos kohaliku välimusega naisterahvaga meist möödus. Härra oli sõbralik ja muhe ning tuli meid kõnetama küsides, kas me tahame, et ta teeks meist koos pilti. Ta oli pärit Ameerikast ja elanud siin Bangkokis juba kaks aastat tollesama naisterahvaga, kes oli tema abikaasa. Ta oli teadlik sellisest riigist nagu Eesti, aga ta ütles, et ta ei ole oma elu jooksul kohanud ühtegi inimest Eestimaalt ja ta tundus veidi põnevil olevat. Bangkokis on üsna tihe tänavapildis näha vanemat valget meest koos kohaliku noore naisega.
Lumphini park
Tagasi hakkasime liikuma jalgsi, kuid tegime seda kuni taevarongi peatuseni. Sõitsime esimest korda taevarongi liinil. Sellega sõitsime kuni kaini, sealt edasi viis meid ekspresslaev. See teekond oli üsna pikk. Laeval reisivad inimesed olid kõik kohalikud, kes lihtsalt töölt koju sõitmas, mõni tukkus, mõne silmist oli näha ootust, et millal saab koju. Nende inimeste jaoks oli see nii tavaline sõit nagu Tallinna linnas trammisõit. Meie jaoks oli laevateekond seiklus. Triivimine mööda laia lainelist vett, silmapiiril uhked majad ja templid. Juhi läheduses kõlarist kostus kohalik muusika, mis viis mõtted rändama koos ilusa vaatega. See oli seilamine kaugel kodust ja kodumaast. Mahe tuul puhus vastu ja sõidu tekitatud lained karastasid meid oma veetilkadega. Kui laev randus, oli saabunud hämarus. Ostsime läheduses olevast tänavaletist küpsetatud kaheksajalgu, mida mina maitsta ei söendanud ja jõime kookosepiima, mis oli väga lääge ja paha maitsega.
Head isu...
Jalutasime käsikäes mööda tuttavat tänavat hotelli poole. Õhk oli endiselt väga soe ja värvilised lambid ja tulukesed majade küljes ja tänaval  tekitasid õdusa tunde. Hotelli jõudes istusime hetkeks  tänavatrepile nagu kukununnud. Üles  minnes ei avanenud meie toa uks, sest võtmekaart lakkas töötamast. Sõitsime liftiga viis korrust allapoole tagasi ja vastuvõtus lahendati see probleem. Tuppa jõudes olid  kõik meie asjad alles (: Pikutasime veidi pikast teekonnast väsinuna. Varsti tegi Ainar meile jääkülmad viskikokteilid ja plaanisime minna alla basseini veidi jahutama end, kuid rõdule kiigates avastasime, et torm oli kogu õue enda valdusesse haaranud. Vihma kallas nagu ämbrist ja peksis aknaid ja katuseääri. Räästad voolasid nii kuis jaksasid. Õigeks ajaks jõudsime tagasi. Me ei lahkunud oma toast jäädes ootama kuni sadu lõppeb, et siis söögipoolist hankida. Taevas mürises ja paukus hirmsasti. Oli tunne nagu kogu maa väriseb ja me teadsime, et osad tänavad on ilmselt uppunud kõrge vee alla. Hiigelsuured valgussähvatused taevas lõid aegajalt õue valgeks. Hiljem, kui läksime rõdule vaatama, mis toimub, tšillisid seal lae all kaks väikest sisalikupoissi. Tegin veidi kõvemat häält ja nad siblisid minema. Taevas oli veel välgusähvatusi, kuid vihm oli vaibunud. Läksime süüa otsima. Peatusime tänaval asuvas söögikohas, mis asub täpselt meie rõdu all hoovis. Tänavad olid kuidagi hõredad võrreldes eelnevate päevadega. Sõime mingit imelikku nuudlisuppi ja toitu mereandidega. Vahepalaks jalutas laudadevahelt mööda uhkel sammul tänavakass, kellel rott hambus rippus ja ta sammus oma saagiga kõrvalhotelli vastuvõtu suunas. Kõht oli sellest jamast päris imelik. Igatsesime normaalset toitu. Põikasime sisse ka veidi eemalasuvasse tänavabaari ja sõime seal ühed kevadrullid aga needki ei läinud hästi alla. Lõpuks ostsime lähedalasuvast 7eleven poest kaks jogurtit hommikuks ja kaks pakki erinevaid pähkleid ning läksime tagasi oma tuppa. Selleks ajaks oli möödunud juba südaöö, aga pärast värskendavat dušši oli väsimus läinud ja me lubasime endale veel ühe klaasi jääkülma viskit..

Lumphini pargis, kohalik tegelane.