teisipäev, 12. märts 2013

Aasta viimase nädalavahetuse lugu

See oli 28. Detsember. Reede. Soojakraadid tõusid üle 40, seetõttu vabanesime töölt varem. Lõuna ajal saime küll tammis ujumas käia, kuid see värskus mis korraks jahutas kadus kiirelt ja tööd teha oli väga keeruline. Niisiis lõpetasime mõned tunnid varem töö. Kõik olid palavusest kurnatud. Me hüppasime kõik riietega tammi, isegi jalanõud jäid jalga, see oli mõnus, kuidas jahe tammivesi tervendas keha, mida kuumus oli sakutanud. Wattle’i tagasi jõudes veetsime oma õhtu enamuse ajast voodis lebades, ventilaator otse näosuunas, kuid see puhkus ka vaid sooja tuult. Sellised kuumad päevad on väga keerulised, kui sa just otse veekogu ääres ei pesitse. Teed ühe liigutuse ja juba higimull otsa ees, nagu oleks 10 km maratoni jooksnud või nagu oleks mitu tundi järjest kuuma ahju ääres kooki küpsetanud. Sellistel päevadel sooja söögi tegemine jääb pigem tahaplaanile, tahaks hoopis ise külmkapis piima ja juusturiiulil istuda, nagu toiduaine mis vajab külma, et värskeks jääda. Aga me olime ikkagi positiivselt meelestatud, kuna juba hommikul ootas meid ees 2012 viimase nädalavahetuse tripp.. pakkisime oma asjad ja asusime teele. Jõudsime varakult Manjimupi matkapoodi. Me ostsime snorgelduskomplektid mõlemale . Lisaks saime me lõpuks rattastange, et saaks rattad kinnitada auto külge. Suundusime taaskord Margaret Riveri poole. See kaunis kuurortlinn lihtsalt on võitnud meie südame ja kogu selle ümbrus. Margaret Riveril külastasime surfipoode ja ma soetasin endale päris oma kalipso. Ainarile me kahjuks ei leidnud sobivat. Ja siis me suundusime kuhu meie eesmärk meid viia plaanis, see oli meie tagasipöördumine Hamelin Baysse. Randa jõudes oli õhtu juba oma pead välja sirutamas vähehaaval. Krabasime oma snorgeldusasjad ja ütlesime tere ookeanile. Meid olid vastu tervitamas tuul ja  lained, mis juba kiigutasid paate ja surfilaudu oma harjadel. Vesi tõusis kiirelt ja kattis liiva enda hõlma alla, samamoodi kattis ta enda hõlma alla ka minu tuttuue snorgeldusmaski, mida me lainetega võideldes üritasime üles otsida, aga ookean on jõuline ja tugev ning temaga võidelda on peaaegu et võimatu, kui ta on raevu täis ja metsik. Võiks öelda, et sel hetkel on ta osav varas ja keegi ei saa talle kohut mõista. Päikeseloojangul peatusime ajas ja hoidsime oma silmad selle hetke jaoks. Tolsamal õhtul, teadsime, et Elo, Luca, Rob, Elo ja Kaarel peaksid viibima samas kandis. Teadsime, et nad on ka trippimas kusagil ja enne tulekut arutasime kuhu me lähme ning polnud välistatud, et kohtume kusagil rannaribal. Me pesime end puhtaks soolasest veest ja uurisime parklas kas ehk Elo autot ei paista kusagil. Millegipärast olin kindel, et nad on kusagil läheduses, aga ei . Autot polnud. Hiljem tärkas Aianrile pähe, et läheduses on veel üks parkla ja me otsustasime vaatama minna, sest nemad polnud külastanud seda paika siin enne ja lootsime, et ehk nad lihtsalt said valesti aru, kus me plaanime peatuda või ei leia õiget parklat. Me leidsime Elo auto teisest parklast, ilusti sätitud asfalt teele valgete joonte vahele. Niisiis, meil oli teada, et nad on kusagil, aga kus? Auto uksed olid lukustamata ja aken avatud, mis andis üsna kindlalt märku, et see on kindlasti Elo auto. Oli ka teada, et kuna neid on viis, siis nad ei saa ööbida parklas, seega peab neil olema vähemalt kaks telki. Läksime pimedale rannale, kus vaid vaevu kuu peegeldas õrna valgust udupilvede tagant. Silmal oli raske seletada kujundeid või inimesi. Õigemini inimesi ei olnudki. Rand tundus inimtühi, kuid kaugel eemal märkasime valgustäppi kaldaääres, see paistis päris kaugel olevat ja me mõtlesime, et kas tõesti nad viitsisid oma laagri püsti panna autost nii kaugele. See ei paistnud lõke, vaid mingi valgus. Mõtlesime, et ehk taskulamp vms, teades, et rannal lõket püsti panna on teadagi liialt riskantne siin maal. Seadsime sammud valguse suunas, teades, et üsna pikk maa on minna mööda rannaäärt, veidi kõle isegi, kuna silm vaevu seletas midagi. Hoidsin kõvasti Ainaril käest kinni ja lihtsalt järgnesin, lohistades oma jalataldu mööda liiva. Siis kostus mingi sahin ja tundus, et miski läheneb meie suunas. Kuju järgi võis öelda, et veidike küürus seljaga vanamees kahe täis kilekotiga, justkui mõni kodutu vms rannal hulkumas. Veidi hirmus, kui ta meie suunas lähenes. Just sammuke kui ta hakkas meist mööduma, tundus see kõnnak mulle päris tuttav ja ma hõikasin: Rob, is that you? Ja me naersime kõval häälel, sest see oligi Rob ja me ei saanud absoluutselt aru mis ta hulgub kottpimedas üksi kahe kilekotiga mööda rannaäärt. Seda enam, et me teda kodutuks pidasime. Tema olek oli veidi ebaadekvaatne, kui ta teatas, et otsib Lucat ja teisi taga, kuna ta olevat kaduma läinud. Järgnesime Rob’ile, kuna ta enamvähem teadvat, mis suunas teised läksid. Niisiis me järgnesime Robile ja see tee viis rannast hoopis eemale. Kuigi me korduvalt mainisime talle, et justkui oleksime kuulnud nende hääli ranna lähedusest oli ta ikka sihikindel ja läks oma suunas ega kuulanud meid. Loobusime järgnemast talle ja läksime oma vaistu järgi. Hüüdsime teiste nimesid kõigest kõrist, kuni lõpuks nägime eemalt kaugest pimedusest Tõnu, kes lähenes meile taskulambiga. Milline rõõm J Nad olid justkui kuulnud nende nimede hõikeid ja Tõnn tuli otsima ning leidiski meid, aga Rob oli nüüd kadunud. Tõnn juhatas meid enda laagriplatsi. Ranna ääres, läbides puid ja kõrkjaid, viis tee suurele kivimäele, mis oli osavalt peidus möödujatele. See oli kaunis tohutu suur kivine lagendik, justkui salapeidukoht. Juba nägime tulekollet, mille ümber tuttavad näod mõnusalt aega nautlemas, läheduses väike telgike ulualuseks. Seda lahedat lagendiku me päevavalguses näinud polegi. Igatahes öösel oli see kena paik, mõnusalt taeva all kõrguv pinnas, kus tähed paistsid väga lähedal ja kuu. Veetsime mõnusalt aega lõkke praksudes ja grilli valmistades, juttu vestes ja taevast imetledes, mekkides kes õllemärjukest kes muud.  See oli tore olemine. Une saabudes suundusime meie oma pessa tagasi ja veetsime öö kuni hommikuni ookeaniläheduses. Just õigel ajal hommikul oli parklasse end parkinud  kohvi ja jäätisebuss. Ka teised olid ärganud ja liitunud meiega. Vesi oli kõvasti tõusnud, lained suuremad kui eile, esimesed surfarid olid juba laineharjadel. Jälgisime nende tegevust hommikusöögikõrvalt tuulisel rannal. Edasi viis meie tee taaskord Augustale, sest pühadeajast jäi kripeldama laevasõit, mis tol korral tegemata jäi. Tänavatel olid laadaputkad püsti ja sigimist sagimist jagus. Viskasime korraks pilgu peale, mis tänavakauplejatel pakkuda oli ning suundusime jõe poole. Blackwood River oli lahke seekord ja sõidutas enda vooluga kaasa paate ja laevu. Ostsime pileti jõedelfiine otsivale laevale. 30$ nägu. Tõnn tuli ka meiega laevasõidule. Alustasime seda sõitu suure lootusega delfiine kohata, aga nende asemel kohtasime 38 erinevat linnuliiki. Nimelt oli laeval giid ja ta rääkis jõe ajaloost ja küladest , mis asuvad jõekaldal ning rääkis lindudest, kes seal pesitsevad. Sõidu ajal saime juua kohvi ja teed ning küpsiseid, kokku kestis see u kaks tundi. Sõidu lõppedes oli tunne nagu me oleksime eksinud mõnele linnuvaatlejate laevale. Me nägime ikka igasugu kummalisi linde. Kõige haruldasem oli näha suurtes karjades musti luiki, kes nagu otse muinasjutust välja kõndinud või lihtsalt jõele joonistatud ja pelikanid suurtes karjades olid uskumatud oma jõulise välimusega. Mõned linnud olid nii imelikud, nagu oleks mängulinnud olnud. Aga muidugi olid nad ilusad, nagu linnud ikka on. Aga tundmatud. Nagu võlulinnud. Delfiine me ei näinud kahjuks. Jätsime head aega jõega ja sõitsime Flinders Bay’le, kus teised juba mõnusalt rannamõnusid nautisid ja peesitasid kuuma päikese käes. Selles rannas olime esmakordselt. Ka seal sai snorgeldada. Rahvast oli palju ja ilm oli imekena, aga aeg ei lubanud meil kauemaks peatuda. Läksime Ainariga tagasi jõe äärde ja tegime pikniku seal enne tagasiteed, mis möödus Michael Jacksoni saatel. Hinges oli imelik ärevus, sest jäänud oli vaid kaks päeva selles aastas. Üks ajajärk oli läbi saamas. Wattle oli ootamas ja hommikul võttis vastu meid selle aasta viimane tööpäev, mis oli 31. Detsembril. See päev läks kiirelt nagu ka see, kuidas me olime tõttamas uude aastasse…