laupäev, 23. märts 2013

Esimene päev Bali saarel, 21. märts, 2013

Ärkasime selle peale, et toapoiss koputas uksele ja hüüdis, et meie hommikusöök ootab meid. Basseinibaari leti äärde oli kaetud laud. Arbuusimahl, kohv, omlett, pannkoogid, puuviljataldrik papaia ja arbuusiga.  Päike paistis, linnud laulsid, palmid kõigutasid kerge tuule käes oma lopsakaid lehti. Suurepärane hommik. Nautisime kõike, mis oli meie ümber. Toapoiss küpsetas omleti ja pannkoogid otse meie nina ees. Tema nimi on Nga.  Kõlaritest kostus kohalik relax muusika. Kui me söögi olime lõpetanud, pöördus meie poole üks teine toapoiss, kes suunas meid telefonile, mille teiselpool otsas oli manager. Ainar vastas sellele kõnele ning samal ajal seletas mulle toapoiss, et vabanduseks saame endale parema majakese, private, paarikestele mõeldud. Naisterahvas sealpool telefonitoru vabandas segaduse pärast ja ütles, et meid juhatatakse paremasse tuppa. Pidime jälle kolima. Uus majake oli väga mõnna. Meil on oma aiake, kivimüüriga ümbritsetud, sisenemine aeda oleks nagu sisenemine templisse. Enne majja sisenemist õlgkatusega terrass, milles on kööginurgake, bambusest laud toolidega, sohvanurgake värviliste patjadega. Terrassilt maja ukseni viib väike puidust sild, mille all vees ujuvad värvilised kalakesed. See on  purskkaev, millesse valab vett kivist naise kuju oma anumast. Õhtuhämaruses põlevad vee all tulekesed ja kalad on siis selgelt näha. Lisaks on aias mitu laternat ,mis õhtul põlevad. Majja viib puust graveeringutega uks kahele poole avanev , mille saame väljast sulgeda tabalukuga. Maja seest on avar, üle seina aknad, milledes lehvivad suured kardinad. Ühe seina ääres kõrge riidest katusega voodi, mille küljed kaetud valge pitskardinaga, mis seotud nööridega voodipostide külge. Mõlemal pool voodit väiksed öökapikesed, millel öölambid, teiselpool tuba seina vastas tohutu suur puupink, kus üldjuhul meie seljakottide sisu peal vedeleb. Selle kohal seinal tohutu suur nikerdatud puidust raamiga riidemaal. Selle vastas seinas väike puidust kapike, mille sees on külmik, peal televiisor.  Lakke vaadates näeb pambuskatuse kolmnurka, millelt alla ripub justkui vana aegne petrooleumi lamp. Enne vannituppa sisenemist vasakul seina ääres kummutikapike, mille kohal elevandimaal. Vannituba on suur ja ilus. Selline keraamiline ja vanaaegne. Ühes seinas on üle seina ulatuv hiigelsuur peegel. Seal on ka riidekapp ja šeif. Dušinurk on puidust postidega ümbritsetud ja katusega keraamiliste äärtega. Dušši ots on hästi suur ja ümmargune. Seebialusteks on rannakarbid. Põrand kivist robustsete äärtega. Meile meeldib see koht. Villa Fare Ti’i. Kõige selle juures on veider, et meilt pole kordagi küsitud meie dokumente, ega tuvastatud meie isikuid, vblla me valetame ja meil polegi bookinguid üldse. Keegi pole küsinud ühtegi meie dokumenti ega bookingu nr ega midagi muud. Ametlikult meid nagu ei eksisteerikski siin. Me pole ennast kuskile sisse ega välja registreerinud. Me mäletasime, kus asub meie õige villa, ning me tegime jalutuskäigu sinna, et veidi asjatada. Me asume kohaliku elu keskel. Tänavate äärtes on kohalikud poed ja nende kodudki. Ilusate nägudega lapsed jooksevad ringi või sõidavad jalgratastega, rollerid kihutavad siia sinna. Loodus on ilus ja elugi on siin ilusam kui Bangkokis. Pesukausid peas jalutavad külanaised tänavatel, aegajalt kohtab mõnda meie sarnast heledanahalist mööda kihutamas rolleril. Inimesed paistavad õnnelikud. Pole sellist vaesust ja räpasust, kuigi kutsud on sellise õnnetu moega. Tänavaääred on täis palvelillealuseid, osades veel suitsevad viirukid. Me käisime oma õiges  villas ja sealt saime kontakti ühe toaneiuga, kes ütles, et ta peab managerile helistama, et me ootaksime, aga me ei jaksanud enam oodata ja selline telefoni vestlus on veidi harjumatu ja häiriv, arvestades, et nende inglise keel on ikka väga raskesti tõlgendatav. Me loobusime ja olime õnnelikud oma praeguses ööbimispaigas. Tagasiteel ostsime kohalikust poest kohaliku külma õlut. Alkohol on siin kallis, arvestades muid asju. Üks õlle maksis 15000idr, see on 1,5$. Villasse jõudes mõnulesime basseinis ja arutlesime natuke selle elu üle siin. Me lihtsalt logelesime ja see oli nii mõnus. Siis me istusime oma aeda terrassile ja uurisime netis ühtteist siinse olu ja elu kohta. Niisiis, me laenutasime endale rolleri meie villast. Ja asusime kihutama selle kreisi liikluse keskel siin. Tõsiselt äge. Me oleme nagu kaks mootorratturhiirt, väga lahe on.  Aints ikka väga pöördes ja kiirused aina tõusevad. Ok tegelikult ei saa siin väga kimada , noh saab küll aga pole just kõige turvalisem ja me oleme korralikud ja hoiame ikka kiivreid peas. Mõnus on sõita mööda teid mille äärtes laiutavad suured riisipõllud ja soe tuul puhub vastu. See on nii nii äge. Ilmselt me ei loobu rollerist nii pea, sest see on mugavaim viis jõuda igale poole. Läksime lõunasööki otsima pärast lõunat. Valisime selleks ühe tänavasöögi koha. Taldrikutele laoti igast manti, me ei teadnud mis sinna pandi, aga me sõime kõik ära ja pärast silmad lõid tuld välja. See oli mingi sea söögikoht. Ses mõttes, et kõik söök oli seast tehtud. Seakamar oli ülihea, aga see leem, mis juures oli, ma ikka laadisin seda korralikult riisi peale, seepärast mu silmad olid rohkem leekides kui Aintsi omad. Selles söögikohas kohtasime ühte prantsuse härrat, kes oli kohaliku naisega. Vestlesime selle mehega veidi, ta küsis, et kuidas toit maitseb, me ütlesime et me ei tea mida me sööme aga muidu maitseb hästi. Kaks praadi pluss jääteed läksid maksma 6,5$ Kimasime linnapeal, külastasime ka randa, kus lained möllasid. Taksojuht, kes meid esimesel ööl siia sõidutas ütles, et see piirkond on surfarite piirkond ja rand ei ole ujumiseks üldse, kuna lained liiga suured, seetõttu ilmselt ei näinud me vees ühtegi hingelist peale surfarite.  Bensiini rolleri jaoks ostsime tänavalt. Finlandian Vodka pudelites  müüvad kohalikud seda teeäärtes. 1 taala eest saime paagi täis. Külastasime puuviljaturgu, mis oli tohutu suur ja äge. Nii palju puuvilju! Me ostsime kahte erinevat puuvilja , salak sala ja rambutan ,mõlemat 1kg.Nii hea J Me käisimegi turul nii, et vaatasime kõige veidramad välja ja küsisime, et mis need on ja saime maitsta. Sõitsime tagasi villasse ja läksime bassu äärde puuvilju sööma. Hiljem tegime paaritunnise uinaku, sest kogu see palavus ja üldse olime suhteliselt magamata. Õhtul leidsime netist hästi kiidetud restorani siin lähedal rannal, mille nimi on RedSalt. Pimedas ei leidnud  seda kohta väga lihtsalt üles. Koht oli mõnus ja hubane. Nagu ka netikommentaaridest leidsime, tuli omanik meiega üsna varsti vestlema. Mees oli muhe ja sõbralik, viisakas ja seltsiv, uuris kust me pärit oleme ja küsis meie nimesi. Kui ma oma nime ütlesin , siis ta surus mu kätt ja ütles, hello Petrik. Mis seal ikka, see ei tulnud üllatusena. Söök oli maitsev ja mekkisime ka kokteili. Restorani põrandal hiilis üks konn, kes oli väga teistmoodi kui Austraalia konnad, see konn siin oli indoneesialane. Veidi kärnkonna moodi, ta silmad olid sellised kõrged ja ta ei hüpanud nagu tavaliselt konnad, ta jooksis ja püüdis restorani põrandalt oma pika keelega putukaid, kes valguse peale olid kohale tulnud. See konn oli naljakas. Hiljem nägime, et leti ääres all servas oli auk ja sealt piilusid välja kaks samasugust imeliku konna. Seal oli vist nende kodu. See paik oli väga meeldiv ja söök oli hea, teenindus oli hea. Nautisime iga hetke. Hilisõhtu veetsime oma villas bassu ääres. Tähed taevakohal olid valvamas, linnud siristasid õhtulaulu ja konnad krooksusid kuskil peidus. Vesi sulises mõnusalt. Sulistasime seal mahedas vees. Palmide otsas on suured viljad ning sa mõtled, et millal nad alla kukuvad. Basseini ääres murul on õuedušš, mille lähedal roosa kivist hobune puuvankriga. See on tore koht. Meie terrassi pambuskatuse all soovis head ööd meile väike sisalikupoiss, enne kui tuppa astusime. Ööseks sulgesime purskkaevu. Valgus purskkaevus jäi valgustama kalu. Meie uinusime heade mõtetega. Oma unedes jäime ootama uue päeva tulekut..